احلامنا

فى حيات كل حد فينا احلامه اللى بيتمنى يحققها بينا نحققها سوا
 
الرئيسيةالبوابةاليوميةس .و .جالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 حتما انـــــــــــــــــــــه

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
alamor
عضو متميز
عضو متميز
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 1944
العمر : 38
الوظيفه : حاصل علي بكالريوس تربيه
تاريخ التسجيل : 07/10/2007

مُساهمةموضوع: حتما انـــــــــــــــــــــه   الخميس مايو 01, 2008 4:32 pm

حـــــــــــتـــــــماً أنــــــــــــــه !!!!!!!!

--------------------------------------------------------------------------------




حتـما إنه الـ ج ـنـــــون …. !!

عـنـدمـا تكـرهـ الـورود بـألوانـها ..
وأشكـالها .. و رائحـتها المميـزه ..
بيـن ليـله وضحـاها ..
لمجـرد خـدش بسيـط .. تسببت به شـوكه واحـده ..




حتـما إنـه الـ ي ــــأس .... !!
أن تتخـلى عن جميع أحـلامك .. وطموحاتك ..التي قطعت فيها مسـافه ليست بالقصيـره ..
و تعـود أدراجـك للوراء .. بعد مرحـلة شـاقة جدا ..
لمجـرد إنك لم تستطع تحـقيق هـدف واحد فقـط .. كنت قد خططت له ... !!




حتـمـا إنـه الإهـ م ــــال .... !!
عنـدما تفقـد حماسك للعمـل .. و تلقي بمسؤولياتك
على أكتـاف الآخـرين .. وترفض التفـاني من جـديد ..
وتضيع ساعات إنتاجيـتك .. في كل شي إلا العمـل ..
كل هذا لمجـرد أن مجـهود واحـد فقـط لم يتـم تقـديره .. !!




حتـما إنـها الـ ع ــزله .... !!!
أن تتقـوقع مع نفسـك وتغـلق أبـواب حيـاتك ...
وتكـره جميع أصدقـائك الأوفيـاء ..
لمـجرد تلقيـك طعنة الغـدر ..
من شخـص لم تكن تتـوقعه .. !!




حتـما إنـه الـ غ ـبـــاء ..... !!
أن لا تـؤمن بالحـب ..
وتصف أهـله بالسذاجـه ..
لمجـرد أن أحـدهم .. لم يبادلـك الحب يـوما من الأيـام ... !!




حتـما إنـها الـخـ س ــاره .... !!
أن تـضرب بجميع الفرص عرض الحـائط
و ترفـض كل الطـرق المـؤديـة للسـعادهـ ..
لمـجرد أن الطريـق الأول .. والفرصه الأولـى ..
لم تـوفر لك السـعاده التي تمنيـتها ... !!




هـذه مواقف قـد تمـر بهـا يـوما ما ...

فتذكـر دائــما ...




أن حياتك ستخـلق لك فرصا جديـده لإثبات ذاتـك ...

وأنها ستعـرفك بـأصـدقاء جـدد
يلونون أيـامك بكـل ألوان الوفـاء ...
وأن هذه الأيـام ستجدد فيك تلك الإراده اللي افتقـدتها يـوما مـا ..
و كن مصـرا دائمـا على جمع واستغلال كل لحظات السعـاده الممكنه في حيـاتك ..

و حيـــنها فقــط ..وللمـرة الأولـى ..
ستكتشـف طعـم .. السـ ع ــــــادهـ ..

يارب يعجبكم
يلاسلام
محمد حسين
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
بطوطه
عضو فعال
عضو فعال
avatar

انثى
عدد الرسائل : 657
العمر : 29
الوظيفه : student
تاريخ التسجيل : 11/10/2007

مُساهمةموضوع: رد: حتما انـــــــــــــــــــــه   الخميس مايو 01, 2008 5:28 pm

جميل يااموووووووووور

وفعلا الحياه فيها الحلو اللى بيرضينا والوحش اللى بيزعلنا

بس لازم نستحملها ونعيش الحياه بحلوها ومرها

ولازم كل واحد فينا يعرف ان لو قابله صدمه او موقف حزين لازم برده يعرف ان اكيد هيجى بعديه اللى يفرحه ويخفف عنه

وهى دى سنه الحياه

بس الاهم انا نتعلم من صدماتنا ونستفيد بيها على اد مانقدر

ونعيش على امل اقوى وننتظر شعاع نور جديد ينورلنا طريقنا


ميرسى ياامووووووووور
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
alamor
عضو متميز
عضو متميز
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 1944
العمر : 38
الوظيفه : حاصل علي بكالريوس تربيه
تاريخ التسجيل : 07/10/2007

مُساهمةموضوع: رد: حتما انـــــــــــــــــــــه   الخميس مايو 01, 2008 5:42 pm

شكرا ساااااااااااره علي ردك الجميل دا وفعلا الحياه فيها الحلو والوحش ولازم نستفيد من دا ودا
مرسي ياساااااااااااااره ربنا يبارك فيكي وفقنا جميعا وحتما انه الرد الجميل
يسلام
محمد حسين
___________
لا اله الا الله عدد ما كان وعدد ما يكون وعدد الحرمات والسكون
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
سما
Admin
avatar

انثى
عدد الرسائل : 1608
العمر : 29
الوظيفه : طالبه
تاريخ التسجيل : 05/10/2007

مُساهمةموضوع: رد: حتما انـــــــــــــــــــــه   الخميس مايو 01, 2008 9:04 pm

شفت المثل اللى بيقول مفيش حلاوه من غير نار ؟؟
اهى الحياه زيها كدا

عمرك ما تحس بطعمها وبالسعاده وبالحاجات الحلوه اللى وصلت ليها الا اما تشوف الوحش وتدوق عذابها
ومش معنى اننا وقعنا مره اننا نستسلم والحياه تقف لا لازم نحاول تانى وتالت لحد ما نوصل للى احنا عايزينه وان شاء الله ربنا يكون معانا ونحققه .

من لم يذق مراره الايام لن يذق طعم سعادتها

شكرا يا امور
سلاااااااااااام

_________________
اوعى تفرح لو قالولك كلمه حلوه من النهاردا يا قلبى لازم تبقا اقوى

ليس معنى وجودى فى المنتدى انى فاتحه الميل منعا للزعل
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://ahlmna.ahlamontada.com
alamor
عضو متميز
عضو متميز
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 1944
العمر : 38
الوظيفه : حاصل علي بكالريوس تربيه
تاريخ التسجيل : 07/10/2007

مُساهمةموضوع: رد: حتما انـــــــــــــــــــــه   الخميس مايو 01, 2008 10:03 pm

شكرا سما علي ردك وكلامك العسل دا وفعلا ما لم يزق طعم مراره الايام لن يزق طعم سعادتها وفعلا ديما الحجه تقولي يابني حلاوه الدنيا في شقاها تشقي تحس بطعم كل شئ جميل وفعلا ربنا قال تعالي
خلق الانسان في كبد
صدق الله العظيم
في شقاء وتعب وربنا يوفقنا ديما ونحقق كل ما تنمناه
مرسي ياسما علي مروروك وردك والله منوره الدنيا كلها نورك واصل لعندي
اشمعني المره دي سلام فين سلاموزا بوزا
ههههههههههههههههه
يلاسلام
محمد حسين
______________
لا اله الا الله عدد ما كان وعدد ما يكون وعدد الحركات والسكون
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
سما
Admin
avatar

انثى
عدد الرسائل : 1608
العمر : 29
الوظيفه : طالبه
تاريخ التسجيل : 05/10/2007

مُساهمةموضوع: رد: حتما انـــــــــــــــــــــه   الجمعة مايو 02, 2008 2:28 pm

اهى جت كدا لازم سلاموزا يعنى
هههههههههههههه
نورك غطى على الكهربه يا محمد
سلاموزا بقا

_________________
اوعى تفرح لو قالولك كلمه حلوه من النهاردا يا قلبى لازم تبقا اقوى

ليس معنى وجودى فى المنتدى انى فاتحه الميل منعا للزعل
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://ahlmna.ahlamontada.com
اى حاجة
عضو جديد
عضو جديد


ذكر
عدد الرسائل : 14
العمر : 30
الوظيفه : noo
تاريخ التسجيل : 13/01/2008

مُساهمةموضوع: رد: حتما انـــــــــــــــــــــه   الجمعة مايو 02, 2008 8:15 pm

اكيد يا محمد الحياة فيها الكويس وفيها الوحش فيها الراحة وفيها التعب فيها وفيها العكس لكل حاجة

هيا كدة الحياة والدنيا ولو مكنتش كدة مكناش هنعرف نعيش مكنش الغنى عطف على الفقير مكنش الواحد تعب عشان يرتاح



ياريت اكون قدرت اعبر

شكرا يا محمد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
alamor
عضو متميز
عضو متميز
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 1944
العمر : 38
الوظيفه : حاصل علي بكالريوس تربيه
تاريخ التسجيل : 07/10/2007

مُساهمةموضوع: رد: حتما انـــــــــــــــــــــه   السبت مايو 03, 2008 11:59 pm

مليون شكر ليك يا اي حاجه كلام جميل وتعبير رائع منك والدنيا علي دي ودي وربنا يوفقنا جميعا ونقدر نحقق ولو شئ بسيط مرسي ياجميل علي ردك الجميل
ومرسي ياسما منوره الدينا كلها وسلاموزا دي علامه مسجله اصلي مش استيراد
ههههههههه
يلاسلام
محمد حسين
_____________
لا اله الا الله عدد ما كان وعدد ما يكون وعدد الحركات والسكون
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
حتما انـــــــــــــــــــــه
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
احلامنا :: الاقسام العامه :: القسم العام-
انتقل الى: